Wersja |
Data zmiany |
Autor |
Opis |
Akcje |
2 |
2017-08-16 10:59:47 |
Hubert Rut |
Pole full zmieniło wartość z '<p style="margin-top: 0.49cm; margin-bottom: 0.49cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt"><b>Nowe obowiązki przedsiębiorców od 10 stycznia 2017 r.</b></font></font></font></p> <ol> <li> <p align="justify" style="margin-top: 0.49cm; margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Jeżeli przedsiębiorca zobowiązał się albo jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami powinien o tym poinformować na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami. </font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Jeżeli przedsiębiorca odrzuci reklamację, powinien poinformować klienta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża zgody. Informacje te przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD), odpowiadając na reklamację oraz wskazać konsumentowi, który podmiot jest do tego właściwy.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Brak takiej informacji oznacza automatycznie, że przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Ponadto, w przypadku sklepów internetowych, przedsiębiorca powinien podawać na swojej stronie internetowej </font></font></font><a href="https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL"><font color="#0000ff"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt"><u>link do platformy</u></font></font></font></a><font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">, za pośrednictwem której konsument może przystąpić do rozwiązania spor online. Powyższy obowiązek istnieje nawet w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zgadza się na pozasądowe rozwiązanie konfliktu.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Pozasądowe rozwiązywanie sporów jest dla większości przedsiębiorców dobrowolne. Muszą się na nie zgodzić obie strony sporu.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Postępowanie wszczynane jest na wniosek konsumenta, chyba że regulamin danego podmiotu pozwala na to, aby sprawę zgłosił przedsiębiorca.</font></font></font></p> </li> <li> <p style="margin-bottom: 0.49cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Polubowne sposoby rozwiązania sporu są tańsze i dużo szybsze niż postępowanie sądowe. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu zebrania wszystkich informacji.</font></font></font></p> </li> </ol> ' na '<p style="margin-top: 0.49cm; margin-bottom: 0.49cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt"><b>Nowe obowiązki przedsiębiorców od 10 stycznia 2017 r.</b></font></font></font></p> <ol> <li> <p align="justify" style="margin-top: 0.49cm; margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Jeżeli przedsiębiorca zobowiązał się albo jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami powinien o tym poinformować na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami. </font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Jeżeli przedsiębiorca odrzuci reklamację, powinien poinformować klienta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża zgody. Informacje te przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD), odpowiadając na reklamację oraz wskazać konsumentowi, który podmiot jest do tego właściwy.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Brak takiej informacji oznacza automatycznie, że przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Ponadto, w przypadku sklepów internetowych, przedsiębiorca powinien podawać na swojej stronie internetowej </font></font></font><u><a href="https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL"><font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt"><i>link do platformy</i></font></font></font></a></u><font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">, za pośrednictwem której konsument może przystąpić do rozwiązania spor online. Powyższy obowiązek istnieje nawet w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zgadza się na pozasądowe rozwiązanie konfliktu.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Pozasądowe rozwiązywanie sporów jest dla większości przedsiębiorców dobrowolne. Muszą się na nie zgodzić obie strony sporu.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Postępowanie wszczynane jest na wniosek konsumenta, chyba że regulamin danego podmiotu pozwala na to, aby sprawę zgłosił przedsiębiorca.</font></font></font></p> </li> <li> <p style="margin-bottom: 0.49cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Polubowne sposoby rozwiązania sporu są tańsze i dużo szybsze niż postępowanie sądowe. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu zebrania wszystkich informacji.</font></font></font></p> </li> </ol> ' |
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
full |
Nowe obowiązki przedsiębiorców od 10 stycznia 2017 r.
-
Jeżeli przedsiębiorca zobowiązał się albo jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami powinien o tym poinformować na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami.
-
Jeżeli przedsiębiorca odrzuci reklamację, powinien poinformować klienta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża zgody. Informacje te przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD), odpowiadając na reklamację oraz wskazać konsumentowi, który podmiot jest do tego właściwy.
-
Brak takiej informacji oznacza automatycznie, że przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem.
-
Ponadto, w przypadku sklepów internetowych, przedsiębiorca powinien podawać na swojej stronie internetowej link do platformy, za pośrednictwem której konsument może przystąpić do rozwiązania spor online. Powyższy obowiązek istnieje nawet w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zgadza się na pozasądowe rozwiązanie konfliktu.
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów jest dla większości przedsiębiorców dobrowolne. Muszą się na nie zgodzić obie strony sporu.
-
Postępowanie wszczynane jest na wniosek konsumenta, chyba że regulamin danego podmiotu pozwala na to, aby sprawę zgłosił przedsiębiorca.
-
Polubowne sposoby rozwiązania sporu są tańsze i dużo szybsze niż postępowanie sądowe. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu zebrania wszystkich informacji.
|
Nowe obowiązki przedsiębiorców od 10 stycznia 2017 r.
-
Jeżeli przedsiębiorca zobowiązał się albo jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami powinien o tym poinformować na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami.
-
Jeżeli przedsiębiorca odrzuci reklamację, powinien poinformować klienta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża zgody. Informacje te przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD), odpowiadając na reklamację oraz wskazać konsumentowi, który podmiot jest do tego właściwy.
-
Brak takiej informacji oznacza automatycznie, że przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem.
-
Ponadto, w przypadku sklepów internetowych, przedsiębiorca powinien podawać na swojej stronie internetowej link do platformy, za pośrednictwem której konsument może przystąpić do rozwiązania spor online. Powyższy obowiązek istnieje nawet w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zgadza się na pozasądowe rozwiązanie konfliktu.
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów jest dla większości przedsiębiorców dobrowolne. Muszą się na nie zgodzić obie strony sporu.
-
Postępowanie wszczynane jest na wniosek konsumenta, chyba że regulamin danego podmiotu pozwala na to, aby sprawę zgłosił przedsiębiorca.
-
Polubowne sposoby rozwiązania sporu są tańsze i dużo szybsze niż postępowanie sądowe. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu zebrania wszystkich informacji.
|
|
3 |
2017-08-16 11:01:07 |
Hubert Rut |
Pole full zmieniło wartość z '<p style="margin-top: 0.49cm; margin-bottom: 0.49cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt"><b>Nowe obowiązki przedsiębiorców od 10 stycznia 2017 r.</b></font></font></font></p> <ol> <li> <p align="justify" style="margin-top: 0.49cm; margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Jeżeli przedsiębiorca zobowiązał się albo jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami powinien o tym poinformować na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami. </font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Jeżeli przedsiębiorca odrzuci reklamację, powinien poinformować klienta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża zgody. Informacje te przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD), odpowiadając na reklamację oraz wskazać konsumentowi, który podmiot jest do tego właściwy.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Brak takiej informacji oznacza automatycznie, że przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Ponadto, w przypadku sklepów internetowych, przedsiębiorca powinien podawać na swojej stronie internetowej </font></font></font><u><a href="https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL"><font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt"><i>link do platformy</i></font></font></font></a></u><font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">, za pośrednictwem której konsument może przystąpić do rozwiązania spor online. Powyższy obowiązek istnieje nawet w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zgadza się na pozasądowe rozwiązanie konfliktu.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Pozasądowe rozwiązywanie sporów jest dla większości przedsiębiorców dobrowolne. Muszą się na nie zgodzić obie strony sporu.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Postępowanie wszczynane jest na wniosek konsumenta, chyba że regulamin danego podmiotu pozwala na to, aby sprawę zgłosił przedsiębiorca.</font></font></font></p> </li> <li> <p style="margin-bottom: 0.49cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Polubowne sposoby rozwiązania sporu są tańsze i dużo szybsze niż postępowanie sądowe. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu zebrania wszystkich informacji.</font></font></font></p> </li> </ol> ' na '<p style="margin-top: 0.49cm; margin-bottom: 0.49cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt"><b>Nowe obowiązki przedsiębiorców od 10 stycznia 2017 r.</b></font></font></font></p> <ol> <li> <p align="justify" style="margin-top: 0.49cm; margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Jeżeli przedsiębiorca zobowiązał się albo jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami powinien o tym poinformować na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami. </font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Jeżeli przedsiębiorca odrzuci reklamację, powinien poinformować klienta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża zgody. Informacje te przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD), odpowiadając na reklamację oraz wskazać konsumentowi, który podmiot jest do tego właściwy.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Brak takiej informacji oznacza automatycznie, że przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Ponadto, w przypadku sklepów internetowych, przedsiębiorca powinien podawać na swojej stronie internetowej </font></font></font><font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt"><i><b>link do platformy</b></i></font></font></font><font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">, za pośrednictwem której konsument może przystąpić do rozwiązania spor online. Powyższy obowiązek istnieje nawet w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zgadza się na pozasądowe rozwiązanie konfliktu.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Pozasądowe rozwiązywanie sporów jest dla większości przedsiębiorców dobrowolne. Muszą się na nie zgodzić obie strony sporu.</font></font></font></p> </li> <li> <p align="justify" style="margin-bottom: 0.42cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Postępowanie wszczynane jest na wniosek konsumenta, chyba że regulamin danego podmiotu pozwala na to, aby sprawę zgłosił przedsiębiorca.</font></font></font></p> </li> <li> <p style="margin-bottom: 0.49cm; line-height: 100%; background: #ffffff"> <font color="#000000"><font face="Times New Roman, serif"><font size="3" style="font-size: 12pt">Polubowne sposoby rozwiązania sporu są tańsze i dużo szybsze niż postępowanie sądowe. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu zebrania wszystkich informacji.</font></font></font></p> </li> </ol> ' |
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
full |
Nowe obowiązki przedsiębiorców od 10 stycznia 2017 r.
-
Jeżeli przedsiębiorca zobowiązał się albo jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami powinien o tym poinformować na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami.
-
Jeżeli przedsiębiorca odrzuci reklamację, powinien poinformować klienta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża zgody. Informacje te przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD), odpowiadając na reklamację oraz wskazać konsumentowi, który podmiot jest do tego właściwy.
-
Brak takiej informacji oznacza automatycznie, że przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem.
-
Ponadto, w przypadku sklepów internetowych, przedsiębiorca powinien podawać na swojej stronie internetowej link do platformy, za pośrednictwem której konsument może przystąpić do rozwiązania spor online. Powyższy obowiązek istnieje nawet w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zgadza się na pozasądowe rozwiązanie konfliktu.
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów jest dla większości przedsiębiorców dobrowolne. Muszą się na nie zgodzić obie strony sporu.
-
Postępowanie wszczynane jest na wniosek konsumenta, chyba że regulamin danego podmiotu pozwala na to, aby sprawę zgłosił przedsiębiorca.
-
Polubowne sposoby rozwiązania sporu są tańsze i dużo szybsze niż postępowanie sądowe. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu zebrania wszystkich informacji.
|
Nowe obowiązki przedsiębiorców od 10 stycznia 2017 r.
-
Jeżeli przedsiębiorca zobowiązał się albo jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami powinien o tym poinformować na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami.
-
Jeżeli przedsiębiorca odrzuci reklamację, powinien poinformować klienta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża zgody. Informacje te przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD), odpowiadając na reklamację oraz wskazać konsumentowi, który podmiot jest do tego właściwy.
-
Brak takiej informacji oznacza automatycznie, że przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem.
-
Ponadto, w przypadku sklepów internetowych, przedsiębiorca powinien podawać na swojej stronie internetowej link do platformy, za pośrednictwem której konsument może przystąpić do rozwiązania spor online. Powyższy obowiązek istnieje nawet w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zgadza się na pozasądowe rozwiązanie konfliktu.
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów jest dla większości przedsiębiorców dobrowolne. Muszą się na nie zgodzić obie strony sporu.
-
Postępowanie wszczynane jest na wniosek konsumenta, chyba że regulamin danego podmiotu pozwala na to, aby sprawę zgłosił przedsiębiorca.
-
Polubowne sposoby rozwiązania sporu są tańsze i dużo szybsze niż postępowanie sądowe. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu zebrania wszystkich informacji.
|
|
4 |
2019-10-22 13:09:28 |
Hubert Rut |
|
Podgląd
|
1 |
2017-08-16 10:58:18 |
Hubert Rut |
|
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
id | puste | 100204 | user_id | puste | 1971945 | resource_id | puste | 1285 | name | puste | OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCÓW | category_id | puste | 22326 | language_id | puste | 1 | short | puste | Nowe obowiązki przedsiębiorców od 10 stycznia 2017 r. | full | puste |
Nowe obowiązki przedsiębiorców od 10 stycznia 2017 r.
-
Jeżeli przedsiębiorca zobowiązał się albo jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami powinien o tym poinformować na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami.
-
Jeżeli przedsiębiorca odrzuci reklamację, powinien poinformować klienta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża zgody. Informacje te przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD), odpowiadając na reklamację oraz wskazać konsumentowi, który podmiot jest do tego właściwy.
-
Brak takiej informacji oznacza automatycznie, że przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem.
-
Ponadto, w przypadku sklepów internetowych, przedsiębiorca powinien podawać na swojej stronie internetowej link do platformy, za pośrednictwem której konsument może przystąpić do rozwiązania spor online. Powyższy obowiązek istnieje nawet w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie zgadza się na pozasądowe rozwiązanie konfliktu.
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów jest dla większości przedsiębiorców dobrowolne. Muszą się na nie zgodzić obie strony sporu.
-
Postępowanie wszczynane jest na wniosek konsumenta, chyba że regulamin danego podmiotu pozwala na to, aby sprawę zgłosił przedsiębiorca.
-
Polubowne sposoby rozwiązania sporu są tańsze i dużo szybsze niż postępowanie sądowe. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu zebrania wszystkich informacji.
| publishfrom | puste | 2017-08-16 00:00:00 | _active | puste | 1 | slug | puste | obowiazki-przedsiebiorcow |
|